Skip to content

Column 402

October 15, 2011

VROUW VAN DE WEEK

Marina.

Ze is dertig, woont in het Russische Zelenodolsk en is van plan om over twee weken België te bezoeken. Helaas heeft ze in België geen vrienden en daarom richt ze zich via e-mail tot mij, deweekvandevriese@persgroep.be: of ik haar kan vertellen welke plekken in België een bezoekje waard zijn – en of ik, indien net als zij partner- en kinderloos, met haar bevriend wil worden.

Het spreekt vanzelf dat ik, partner- en kinderloos of niet, alleenstaande Marina’s uit Zelenodolsk niet in de kou laat staan. België is een gastvrij land, vol bezienswaardigheden en bier, dus Marina, rep je alleenstaande kont hierheen en ontdek De Brouwerij in Viersel! 

Nu is België niet alleen gastvrij, doch ook ietwat op z’n hoede – de vorige keer dat we hier bezoek uit het oosten kregen werd het land gesloopt en zaten we ’s anderendaags met een vreselijke berg afwas. Daarom heb ik Marina uit Zelenodolsk eerst eens gegoogeld: 35.800 resultaten in 0,19 seconden. Ik zeg u: ’t is Wonderwoman. De ene keer is ze 21, de andere keer 46. Nu eens is ze ‘economist’, dan weer ‘accountant’. Ze blijkt ook uitrekbaar: van 163 tot 176 centimeter. Wel altijd hetzelfde minpuntje: geheelonthoudster. Dan heb je in België niets te zoeken. Voor karnemelk moet je in Nederland zijn.

Wat me evenwel nog het meest van al tegenvalt aan Marina uit Zelenodolsk, is dat ze in haar e-mail schrijft ‘it not a spam’ maar dat ik haar briefje wel in vier minuten tijd zesmaal heb gekregen via zes verschillende afzenders. Met leugenaars wil ik niet bevriend worden. Ik hou werk en privé gescheiden.

 

MISS VAN DE WEEK

Dju, ik ben haar naam al kwijt… Wacht even, ik zoek het op… (Niet weglopen, aub.) Ha, hier heb ik het: Justine De Jonckheere.

Justine is sinds deze week Miss België 2011 en bij deze doe ik een warme oproep om het arme kind te steunen. Dat is pas achttien, spreekt nog maar net de g en de h goed uit, en wordt al meteen het woud in gestuurd om een land te vertegenwoordigen dat louter voorwerp van spot en hoon is. Je kunt dezer dagen beter Miss Zelenodolsk zijn.

Het ergst van al is: Vlaanderen heeft er geen boodschap meer aan, aan heel die Miss België-bubbel. Geen hond heeft gekeken, zondagavond, naar de live uitzending op VijfTV. Alle honden lagen kwispelstaartend voor de buis waarop ‘De Pappenheimers’ te zien was, dat gezellige programma vol stoutige joligheid die ons Vlamingen toch zo kenmerkt. Wie ranke kirrende meisjes in half ontklede toestand wil aanschouwen, doet dat tegenwoordig op het internet – of begint hoopvol een correspondentie met Marina uit Zelenodolsk.

Kortom, Justine krijgt het moeilijk. Ze gaat een eenzaam jaar tegemoet, vol niks. Ze heeft geen boodschap waarmee ze harten kan raken, ze heeft geen liefje waarmee ze het kan uitmaken, ze heeft geen borsten waarmee ze lingerie kan vullen. Veel Justiner kan je niet worden.

 

BEKENTENIS VAN DE WEEK

Ik ben geen spermadonor.

Dat mag misschien wat vreemd lijken – ik ben tenslotte gezond, evenwichtig en succesvol –, maar er is een goede reden voor: het is eenvoudigweg nooit in me opgekomen. Nooit heb ik ook maar één seconde gedacht: ‘Laat ik eens mijn zaad wegschenken voor het goede doel.’ (Qua goede doelen hou ik het bij straatmuzikanten en ik kan me niet voorstellen dat die jongens op een flaconnetje sperma zitten te wachten terwijl ze de Beatles of Bach aan het verkrachten zijn. Die jongens willen hooguit harde cash, voor een nieuwe versterker of een vreemdsoortig vedelinstrument waarmee ze de buren tot steeds diepere wanhoop kunnen brengen, de rakkers.) 

Dat er in onze vruchtbaarheidsklinieken tegenwoordig te weinig Belgisch donorsperma is, mag u mij dus wel een beetje aanrekenen. Ik ben gewoon nogal zuinig op mijn zaad. Ik loop er niet mee te morsen. Je weet maar nooit dat het nog eens van pas komt, voor een welgemikte lozing. In een Marina uit Zelenodolsk. 

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

