Skip to content

Column 310

October 17, 2011

FANBRIEF VAN DE WEEK

Geachte heer Crombé, 

(beste Ignace, zou ik bijna zeggen, maar ik durf niet)

 

Sta mij vooreerst toe u te feliciteren met uw tomeloze inzet om de kranten en weekbladen deze zomer aan publiceerbare kopij te helpen. Voor mij was dit – als trouwe fan – natuurlijk niet zozeer een verrassing dan wel een bevestiging van wat ik al altijd over u gedacht heb: u bent een onbaatzuchtig man, immer bereid tot het goede. En het goede was in dit geval: de pers door de pruimentijd én de komkommertijd heen helpen. Hulde en langdurig klaroengeschal zijn uw deel!

Doch thans even ernstig – ik schroom mij enigermate.

Omdat ik uit een interview dat u recentelijk aan deze krant hebt toegestaan weet dat u veel seksuele handelingen verricht, verstout ik mij u dit te vragen, geachte heer Crombé: hebt u dat ook gelezen, deze week in deze krant, dat uit onderzoek blijkt dat een mens liefst 707 erogene zones heeft? 

Ach, hoe stom van me – u wíst dat natuurlijk al. 

Ik vind het schrikbarend veel, 707. Sinds ik dat weet, durf ik nog amper mezelf aan te raken, uit schrik dat ik door auto-erotische gewaarwordingen word overvallen bij het – ik geef een willekeurig voorbeeld – afvegen van mijn achterste. Je weet maar nooit. 

’t Is wel een serieus dilemma aan het worden. Vroeg of laat zal ik tóch eens naar het groot toilet moeten. Ik houd u vanzelfsprekend op de hoogte, geachte heer Crombé. 

Met benepen groeten,

 

Uw licht geconstipeerde fan

p.s.: En néé, ik hoef het niet te weten, indien u er 708 hebt.

 

BEKENTENIS VAN DE WEEK

Ik ben nog altijd aan het bekomen.

Waren me dàt Olympische Spelen! Lang niet meegemaakt! Zeker vier jaar! Ik beperk mij noodgedwongen tot twee absolute hoogtepunten – waarvoor ik vanzelfsprekend met plezier mijn nachtrust heb geofferd. (Ik zeg altijd: beter geen nachtrust dan een saaie nachtrust.) 

Het eerste absolute hoogtepunt was natuurlijk de eindstrijd in het BMX’en. Volwassenen die zich op kinderfietsjes de dieperik in gooien en vervolgens in de eerste bocht massaal over mekaar heen tuimelen, veel Olympischer kan je ’t niet bedenken – ik wed dat Jacques Rogge juichend toekeek. Prachtig, vond ik het, omdat ik besefte dat ik niet alleen naar het heden maar ook naar de toekomst van de Olympische Spelen zat te kijken. Alles waar adverteerders dol op zijn wordt Olympisch. Heerlijk, toch? En wie het daar niet mee eens is, moet vier jaar geleden vooral niet voor Henin hebben staan juichen. De Oude Grieken tennisten níet.

Het aardige aan deze kwestie is dat het tweede absolute hoogtepunt van de Spelen de tien kilometer zwemmen in open water was. Ik weet wel: dat deden die Oude Grieken óók niet, maar dat komt gewoon doordat het open water in die tijd vol zat met zeemonsters. Nu kan je wel zeggen: met zo’n zeemonster achter je aan ga je vanzelf héél hard zwemmen, dus waarom niet? Dat klopt, maar het probleem was dat je nooit van tevoren wist van welke kant het zeemonster aan zou komen zwemmen. Met een beetje tegenslag zwom je dan tien kilometer de verkeerde kant uit – kansloos was je, voor een medaille. Vandaar dus.

Honderd keer honderd meter in één minuut tien – in één ruk. Dat deden die jongens. Om dat een beetje in perspectief te plaatsen: ik heb het één keer gekund, honderd meter in één minuut tien. Eén keer, in mijn hele leven. Waarna ik op een bankje moest gaan liggen en hevig naar de dood verlangde. Maar die jongens daar in China, die gaven geen krimp. Schier gelukzalig lagen ze daar langs en over mekaar heen te zwemmen, mensgeworden metronomen, met armen zo sterk als de geest. Het enige wat eraan mankeerde om het helemaal àf te maken, was een gemeen onderstroompje. 

Londen weet waar de uitdaging ligt.

 

VASTSTELLING VAN DE WEEK

Goedele is er, bladgewijs. Met meteen een hoop vagina’s erbovenop.

Wat dacht ù, geachte heer Crombé? 709?

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

