Skip to content

Column 316

October 17, 2011

PRIMEUR VAN DE WEEK

Ziehier, in absolute primeur, nù al de foto van de winnares van de Miss Belgian Beauty-verkiezing van vanavond. Ik kan u verzekeren dat ik enórm undercover ben moeten gaan om deze fraaie lichtdrukmaal thans reeds te bemachtigen – mijn bikinilijn jeukt verschrikkelijk.

IGNACE, WE HEBBEN U WEL HERKEND HOOR! 

 

DIER VAN DE WEEK

Ik had eerst gedacht aan de mol Kirsten Mertes, die in opdracht van een kleurrijk magazine maandenlang deed alsof ze Miss Belgian Beauty wilde worden en daarover nu publiceert – maar laat ons eerlijk zijn: mijn stunt is straffer en dus is het dier van de week Bambi. 

Bambi is de droevigste film aller tijden, las ik deze week. Vreemd, dacht ik meteen, ik kan me niet herinneren dat ik tijdens het bekijken van Bambi ooit droevig ben geworden. Spijtig, ja, dat vond ik het wel een beetje, maar ik dacht er altijd meteen bij: toch goed geschoten, van die jagers! Hun kinderen hebben vanavond eten!

Toegegeven, da’s misschien een beetje verdringing – ik zal het maar bekennen: ik hou niet van droevige films. Je wordt er zo verdrietig van. Nee, doe mij maar vrolijke films. Falderie, faldera. Daar kan een mens nog iets uit leren. Immers: wat zou je kunnen leren uit droevige films? Dat verdriet onontkoombaar is?

 

VRAAG VAN DE WEEK

Vroeg u het zich ook af?

Woensdag was Internationale Handwasdag, van Unicef. Handwasdag? Nooit van gehoord. Ik meende eerst dat men op die dag de was met de hand moest doen uit solidariteit met de mensen die geen wasmachine hebben omdat ze stomweg in een streek wonen waar geen wasmachinewinkels zijn, doch het bleek om een mondiale hygiëne-actie te gaan, teneinde de verspreiding van dodelijke aandoeningen af te remmen. 

Nu hoor je mij niet zeggen dat ik dodelijke aandoeningen een lang en vruchtbaar leven toewens, maar ik vind – persoonlijk, althans – wassen erg overschat. Uitsloverij met water, meer is het niet. Nee, lekker groezelig, dàt is mijn leuze. Dat je jezelf ruikt, stiekem snuivend terwijl je op zondagochtend in de rij staat voor de knapperige broodjes die naar verluidt óók heerlijk geuren. Dat je jezelf ruikt, in die parfumeriezaak waar je een kwartier tevoren zelfverzekerd bent binnengestapt. De ultieme olfactorische triomf!

Of kent ù misschien mensen die hun eigen scheten ronduit walgelijk vinden?

 

LAND VAN DE WEEK

IJsland, niet eens zo heel virtueel meermaals failliet. 

De kanker heeft dus zo hard gewoed, dat die sympathieke rotsformatie vol trollen en jan-van-genten eigenlijk niet meer bestaat. Daar kun je je toch niks bij voorstellen?

Net dàt is het: het onvoorstelbare gebeurt. Een beetje zoals het feit dat Véronique De Kock blijkbaar een rol in de nieuwe James Bond-film krijgt – maar dan nóg erger. Dat je je leven lang de pleuris hebt gespaard en in één weekend alles kwijt bent. 

Daar kan geen Bambi tegenop.

 

BEKENTENIS VAN DE WEEK

Nu ik weet wie de nieuwe Miss Belgian Beauty is, kijk ik vanaf heden en per meteen vol spanning uit naar de verkiezing van de president van de Verenigde Staten. Ik ben namelijk reuzebenieuwd hoe lang die nieuwe president nog zal leven.

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

