Skip to content

Serieus nerveus 2009 12

December 7, 2011

CIJFERS

Goedemorgen, Kris Peeters. Ik wed dat u vannacht geslapen hebt als een diepchristelijk roosje. Uw partij wordt met voorsprong de grootste en Vlaanderen wil u als nieuwe minister-president. 

Goedemorgen, Bart Somers. Ik wed dat u vannacht hebt liggen woelen. Uw partij krijgt opnieuw een dreuntje en u haalt bijlange niet de 22 zetels die Herman De Croo eist – brrr!

Goedemorgen, Jean-Marie Dedecker. Ik wed dat u vannacht geslapen hebt als een Jean-Marie. U verdubbelt bijna uw score van 2007 en bent zowaar op twee na de meest geschikte kandidaat voor de job van minister-president.

Goedemorgen, Caroline Gennez. Ik wed dat u vannacht geen afgeschminkt oog hebt dichtgedaan. Uw partij is de op één na grootste verliezer en uw kopstukken maken nog amper indruk op de Vlaming. 

Goedemorgen, Bart De Wever. Ik wed dat u vannacht glunderend aan het frietkot hebt gestaan. U bent volgens Vlaanderen het meest geschikt om de regering te leiden mocht Kris Peeters plots kierewiet worden.

Goedemorgen, Filip Dewinter. Ik wed dat u vannacht een beetje mistroostig naar uw favoriete Duitse helm hebt liggen kijken. Uw partij krijgt een verdammte oplawaai en uw kopstukken verschwinden in das Nichts.

Goedemorgen, Mieke Vogels. Ik wed dat u vannacht hoofdpijn en dus geen seks hebt gehad. Uw partij wint een strohalmpje maar blijft de kleinste kleuter in de klas en heeft derhalve niks te eisen.

Goedemorgen, Geert Lambert. Ik wed dat u vannacht van pure miserie verdikt bent. Vlaanderen heeft geen boodschap aan uw jolige stuntjes en houdt u grijnzend ruim onder de kiesdrempel. U bestaat niet meer.

Goedemorgen, opiniepeilers. Ik wed dat u vannacht niet bent wakkergeschoten uit een koortsdroom waarin uw peiling plots een waardeloos vod bleek. U registreert – en verder niks. Kan u het helpen dat van alle ondervraagden slechts de helft al zei zéker te weten voor welke partij ze zouden stemmen? Kan u het helpen dat een kwart nog twijfelde tussen twee of drie partijen? Kan u het helpen dat een kwart nog volstrekt geen idee had van wat ze morgen in het hokje gaan uitvreten?

Goedemorgen, Vlaanderen. Ik wed dat u vannacht geen halve seconde aan die verkiezingen hebt gedacht. U zat in de kroeg of lag in uw ledikant en dronk of droomde uzelf de vergetelheid in. En de enige cijfers waar u om gaf, waren die van de lottotrekking. 

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

