Skip to content

Serieus nerveus 2009 8

December 7, 2011

DANKUWEL

Het is – tot mijn grote opluchting – een zéér leerrijk weekend geworden. Daar waar ik vrijdagavond nog in de grootste onwetendheid en daaruit voortvloeiende ongerustheid verkeerde, bevind ik mij thans in een welhaast gezegende staat van verlichting, geïnformeerd als ik ben over de vele prachtige zaken die ons te beurt zullen vallen. 

Neem nu de jobkorting. Meer van dat, zegt Open VLD. In plaats van dat ene miezerige rotjobkortinkje van vorig jaar, worden we straks onder bergen gratis euro’s bedolven. Kijk, dàt noem ik nu eens goed bestuur, zie. Dankuwel, Open VLD!

En wat dan te denken van sp.a? Die partij verblijdt ons met huiskorting. ’t Is wel een enorm lelijk woord, maar voor één keer knijpen we een oogje dicht, want de weldaden die erin vervat liggen zijn van een onmetelijke schoonheid. Ga maar na: wie een niet al te dure woonst aanschaft, wordt daarvoor beloond met een halvering van de registratierechten, goed voor ettelijke duizenden euro’s winst. Dankuwel, sp.a!

U zult misschien opwerpen dat niet iedereen zomaar een huis kan kopen. Welnu, daar heeft N-VA aan gedacht: koop een kindje, zegt die partij ferm. En daar krijgt u dan Vlaamse kinderbijslag bovenop. Ware ik niet reeds vervaarlijk dicht bij het grootouderschap, ik begon er meteen aan. De gedachte dat zo’n baby straks een met Vlaams geld gekochte luier kan volschijten, vervult mij met warmte. Dankuwel, N-VA!

Maar het draait natuurlijk niet allemaal rond centen. Integendeel zelfs, weet Groen!. Het gaat over levenskwaliteit. Laat ons dus met z’n allen wat minder hard werken en wat meer tijd besteden aan onze kinderen – ja, óók wanneer ze luiers aan het volschijten zijn. Een uitstekend initiatief is dat. Ware ik niet reeds vervaarlijk dicht bij mijn prepensioen, ik begon er meteen aan. Dankuwel, Groen!! (Kijk, twéé uitroeptekens! Afijn, drie eigenlijk.)

Ook over de taalgrens niets dan goed nieuws, dit weekend. Zo heeft Elio Di Rupo benadrukt dat zijn partij de sociale zekerheid bewaakt en pakt de partij van Joëlle Milquet uit met bijzondere aandacht voor de non-profitsector. Als dat allemaal niet geruststellend is. Dankuwel, PS en CdH!

We eindigen dit hartverwarmende overzicht iets dichter bij huis: Jean-Marie Dedecker heeft laten weten dat hij na 7 juni een samenwerking met VB uitsluit, omdat hij anders zichzelf uitsluit. Nooit gedacht dat ik het zou schrijven, maar allà: dankuwel, LDD!

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

