Skip to content

Serieus nerveus 2010 7

December 7, 2011

KNORPOT

Groot was gisteren mijn opluchting toen ik mocht vaststellen dat Anne De Baetzelier heelhuids uit haar weldoende vakantie is teruggekeerd. Daar zat ze, blakend en wel, in de studio van De Zevende Dag, klaar om als lijsttrekker voor de Senaat namens LDD haar licht te laten schijnen over belangwekkende kwesties. Ze verkeerde daartoe geheel gepast in eminent gezelschap: Marleen Temmerman, vorig jaar nog uitgeroepen tot beste gynaecologe ter wereld; Rik Daems, beste in Aarschot geboren kunstschilder-wijnhandelaar ter wereld; en Wouter Beke, beste in Lommel geboren CD&V-huisideoloog ter wereld. 

Vooral die laatste moet men niet onderschatten, daar hij op zijn eigen website over zichzelf zegt dat zijn enige ondeugd een overdreven grote bescheidenheid is. Er stond geen 😉 of (knipoogt) bij die uitspraak, zodat ik meteen moest denken aan wat de befaamde knorpot en poedelliefhebber Arthur Schopenhauer ooit neerschreef: ‘Bescheidenheid is bij de middelmatigen louter eerlijkheid; bij de grote talenten is het huichelarij’. Doch toen ik mijzelf erop betrapte dat ik gaandeweg een link begon te leggen tussen de poedel van Schopenhauer en de haartooi van Anne De Baetzelier, sprak ik mezelf bestraffend toe en vestigde ik mijn aandacht op wat men in tv-middens ‘het debat’ noemt.

Dat viel, Anne De Baetzeliergewijs, dik tegen. Ik was zo teleurgesteld, dat ik vergat te tellen hoe vaak ze aan het woord kwam. Twee keer, meen ik mij te herinneren. Een eerste keer om te vertellen hoe haar vakantie was geweest (doch ik kan mij vergissen), een tweede keer met een stoere stelling die door de kunstschilder-wijnhandelaar met een eenvoudig ‘Daar zit je fout, Anne. Dat kan wél, met artikel 195’ werd weggeretoucheerd. ‘Dat is niet juist’, piepte ze nog, maar toen was Jean-Marie Dedecker al tien keer gestorven. 

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

