Skip to content

Vips 2011 2

December 24, 2011

KEREL VAN HET JAAR 

Tanja Dexters, schrik der vleermuizen.

Zeker, van de gibbertrien in Tanja hadden we ondertussen echt wel genoeg gekregen en dat B.A.B.E.-gedoe met Griet Van Hees en Lesley-Ann Poppe was ook maar kouwe kak, doch voor wie vergeten was wat voor een knoert van een kerel er eigenlijk in Tanja schuilt was er dit jaar Expeditie Robinson. Nu heb ik zelve nog nooit negen dagen in een grot vol vleermuizen gezeten, maar ik zou toch eerder negen dagen naar Milow luisteren dan dat te overwegen. Zo eng! Doch Tanja gaf geen krimp. Om haar honger te stillen beet ze zo nu en dan een vleermuisje de kop af en laven deed ze zich aan haar inwendige bron der wijsheid. En als die vleermuizen echt te dicht kwamen, begon ze te zingen. Iets van Milow – je had die beesten moeten zien wegstuiven.

Dames, laat Tanja voor u een voorbeeld zijn. In iedere vrouw schuilt een vent.

 

PROJECT VAN HET JAAR 

Jade Foret.

Nee, je hoort mij niet zeggen dat lange dunne meisjes van 13 niet op de catwalk mogen paraderen, zomaar zonder borstjes. En nee, je hoort mij niet zeggen dat lange dunne meisjes van 18 geen relatie mogen beginnen met wankelmoedige voetballers van 31 die Emile Mpenza heten. En nee, je hoort mij niet zeggen dat lange dunne meisjes van 21 geen trouwplannen met steenrijke mannen van 51 mogen hebben. 

Je hoort me wel zeggen dat Jade Foret volgens mij een androïde is.

 

EXPORTPRODUCT VAN HET JAAR (V) 

Astrid Bryan.

Met Astrid kun je overal komen. Toon Astrid een feestje en ze feest mee. Toon Astrid een rimpel en ze huivert. Toon Astrid een ladder in een kous en ze huilt mee. Aan empathie geen gebrek.

Astrid is niet alleen welopgevoed en monter, ze is ook proper op zichzelf en laat dat duidelijk blijken. Alle tentoongestelde lichaamsdelen zien eruit alsof ze levend vers zijn. Mocht Astrid kieuwen hebben, ze zouden blinken. 

Tot slot: ze heeft smaak en zin voor humor. Haar fraaiste accessoire is een immer glimmende man die tussen het minnekozen door telefonisch bedrijven redt. Hij zou een ideale premier zijn.

 

EXPORTPRODUCT VAN HET JAAR (M) 

Matthias Schoenaerts.

Aanschouwen wij thans deze man. Schijnbaar moeiteloos varieert hij tussen slanke jongeling en waggelend rund. Nu eens murmelt hij lillende lappen inlandse tong, dan weer danst hij in dialogen sierlijke paso dobles. Zijn oogopslag verraadt passie, zijn handgebaar kracht. Doch immer het mysterie, tot glimlach verstild.

Van acteren heb ik geen verstand – ik kon als kind niet eens spelen dat ik loog –, maar intensiteit herken ik van ver. En als ik het herken, dan velen met mij. 

We hebben nood aan mensen als hij. Hij doet vergeten.

 

KEUKENHULPJE VAN HET JAAR 

Jeroen Meus.

Hoe komt het toch, zo vragen velen zich af, dat deze eenvoudige kookman dit jaar de immer guitige en bijwijlen flamboyante Piet Huysentruyt definitief naar de tweede plaats in de tv-keuken heeft verwezen? Ik denk: omdat hij een eenvoudige kookman is. 

Ik kijk naar Meus en ik denk: dat kan ik ook. Ik kijk naar Piet en ik denk: zo meteen zegt hij wéér ‘à la vie d’artiste’. Bij Piet draait het om Piet, bij Meus om eten. 

Maar, Jeroen, wil je dat eten voortaan alsjeblief serveren in andere borden?

From → Uncategorized

One Comment
  1. Erik permalink

    Een beetje Dre Steegmans zijn borden zitten uitlachen? Kan ie? Ze zijn dus wel van Nicky van Kets!

Leave a Reply

