Skip to content

Vips 2011 6

December 24, 2011

DOCHTER VAN HET JAAR

Harper Seven. Na een roedel jongens hebben David en Victoria Beckham nu eindelijk een meisje veroorzaakt. Geen groter geluk denkbaar. 

Harper zal veel mooie kleertjes hebben en later heel veel vriendinnetjes omdat die allemaal een van haar broers willen binnendoen. En die broers zullen haar allemaal beschermen tegen kerels die in haar broekje willen. En dat zal allemaal in de pers komen. 

Overigens is de échte dochter van het jaar natuurlijk zoals telkenjare die van mij.

 

ZOON VAN HET JAAR

De zoon van Josef van het Groenewoud.

Een boek, een nieuwe cd, een stuk of wat onderscheidinkjes: het is geen slecht jaar geweest voor Raymond. 

Ik zag hem enkele dagen geleden nog op tv en hij glunderde oprecht. Hij leek zowaar gelukkig. Ver weg was de man die zo graag ontevreden is. 

Zo mag het zijn.

 

DEUKJE VAN HET JAAR

Het deukje in Goedele.

Een tv-show die een sof blijkt en je eigen blad dat verdwijnt. En daarna interviews om te benadrukken dat je helemaal niet ongelukkig bent. Goedele heeft andere tijden gekend.

Ik zal maar niet vragen of het met haar leeftijd te maken heeft.

 

LEUKJE VAN HET JAAR

Steven Van Herreweghe. Is me dat een leuke kerel.

Let wel, ik denk niet dat ik een avondje uit met Steven overleef, maar slim gedoseerd op tv werkt dat wel, die net niet vermoeiende vrolijkheid.

Steven doet dat goed. Ex-Slimste Mens Ter Wereld, daarna De Jaren Stillekes, en nu De Pappenheimers. Veel hoger kun je niet bereiken, op de openbare omroep.

Benieuwd of u volgend jaar massaal Steven volgt naar VT4.

 

PRIJSBEEST VAN HET JAAR  

Benidorm Bastards. Emmy Award for Best Comedy. Bejaarden nemen jongelui bij de neus.

Hoopgevend.

 

TAART VAN HET JAAR

Die van Sofie Dumont. 

Ik heb van het programma nog maar flarden gezien, maar kenners bezweren mij dat Sofie Dumont een aardige taart kan bakken, en nog veel meer. Haar tv-programma met de gruwelijke titel Goe Gebakken wordt druk bekeken en haar boeken verkopen als – u voelt het al aankomen – zoete broodjes. 

Het is goed dat we in dat testosteronwereldje een vrouw die als dusdanig herkenbaar is in de potten zien roeren. Koken is liefde. 

 

ONTWERPER VAN HET JAAR

Nicky Vankets. 

Nee, ik heb er geen verstand van. 

 

PAUSNAAM VAN HET JAAR

Urbanus.

Fitter dan ooit heeft hij de afgelopen dagen in het Sportpaleis van jetje gegeven. Mick Jagger is een mietje.

Ik was dertien toen ik hem voor het eerst hoorde. Een loser – al bestond dat woord toen nog niet – die je aan het lachen bracht. En hij heette Van Anus!

Dat wou ik meteen ook.

 

RESERVEBELG VAN HET JAAR

Gotye.

Het lijkt me een zeer sympathiek jongmens, maar verder heb ik er niets mee. Daarin sta ik blijkbaar schier alleen, want het land liep zowat storm, toen de naar Australië uitgeweken Bruggeling voet op Belgische bodem zette teneinde alhier enkele optredens te verzorgen. Hij heeft naar verluidt een prachtlied getiteld ‘Somebody That I Used To Know’, dat hem hier twee MIA’S en in Australië drie ARIA Awards heeft opgeleverd.

Ik moet waarschijnlijk dringend een radio kopen.

 

ARTIESTE VAN HET JAAR

Adele. Ze is dermate wereldwijd doorgebroken, dat haar stem naar de vaantjes is. 

Soms heb je dat. Dat je de eerste keer dat je een stem hoort denkt: dit blijft niet duren. Uitleggen kun je het niet, maar je voelt feilloos aan dat net die krak in de stem de voorbode van onheil is. Wat je raakt is gedoemd. 

 

ARTIEST VAN HET JAAR

Marcel Vanthilt.

Maar dan in de betekenis die vader er decennia geleden aan gaf telkens als hij hoofdschuddend een van m’n vrienden nakeek en bromde: ‘Dat is een artiest.’

 

From → Uncategorized

One Comment
  1. Erik permalink

    De freule van het gelijknamige magazine had ergens midden de jaren 80 maar iets minder goed uit haar wonderbaarlijk schone ogen moeten kijken, haar leven had er iets anders uitgezien. De cirkel is rond: van bimbo naar dame naar oud vuil. Jammer, want ze is geen van de drie.

Leave a Reply

