Skip to content

Vrouwen

April 5, 2013

Eén vrouw op vier praat tegen planten.

Dat blijkt uit een rondvraag voor een doe-het-zelfketen. Ik moet bekennen: één op vier, daar schrik ik toch even van. Zo weinig. Ik had gegokt op drie op vier – rekening houdend met het feit dat vrouwen dagelijks vele duizenden woorden meer gebruiken dan mannen en afgaand op mijn eigen ervaringen terzake.

Zo heb ik ooit eens geprobeerd om een gesprek tussen vrouwen te volgen en al na drie zinnen snapte ik er niks meer van. Héél even dacht ik dat ze het over de hiaten in de quantumfysica hadden, doch het bleek nóg ingewikkelder: het ging over iets wat iemand (met haar dik gat) al dan niet had gezegd tegen iemand anders (met haar lastige kinderen) over nog iemand anders (die zich niet kan kleden) – of zoals vrouwen dat noemen: over gevoelens.

Dit was groots. Van verbazing viel mijn mond open. Ik goot er meteen een biertje in, teneinde te verhinderen dat ik iets ging zeggen want je wil niet nog idioter lijken dan je al bent. Vervolgens rekende ik haastig af en stapte ik in het besef mijner absolute nietigheid naar buiten. De nacht was helder en droog. Verpletterd begon ik aan de fikse wandeling huiswaarts.

Uit diezelfde rondvraag voor een doe-het-zelfketen blijkt ook dat één op twintig mannen tegen planten praat. Die ene man – ik zal het maar bekennen –, dat ben ik. Halverwege mijn mistroostige wandeling huiswaarts moest ik plots hoogstnodig. Teneergeslagen zocht ik een boom uit, moedeloos begon ik te pissen. Ik keek de boom somber aan en sprak vertwijfeld: “Makker, wij begrijpen mekaar, hé.”

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

