Skip to content

Verdwalen

May 23, 2013

LACH VAN HET JAAR

De lach om de mond van Eddy Wally.

Een échte lach is het niet meer, maar net daarom. Het gaat om de intentie. Het is wat Eddy Wally zich herinnert als zijn lach en zo waarheidsgetrouw mogelijk reproduceert. Wat je ziet, is eigenlijk een driedimensionele projectie. Hologram als reddingsboei.

Misschien kom ik het ooit te weten, wat het is om op je tachtigste plots – in één klap – niet meer datgene te kunnen doen wat je leven zin geeft. Misschien gebeurt het zelfs vroeger, veel vroeger. Misschien morgen al. Dat ik wakker word en in woorden verdwaal. Dat de woorden vreemden zijn geworden, die mij niet begrijpen en almaar kriskras door elkaar lopen. Dat ik plots meen dat ene woord daar te herkennen en het opgelucht en dankbaar z’n naam toeroep, bevrijd en weer mens. En dat dat woord niet eens reageert en onbewogen in de mist verdwijnt, mij achterlatend in onuitspreekbare eenzaamheid. 

 

(Gepubliceerd in Het Laatste Nieuws in 2011.)

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

