Skip to content

Zomerfestivals

July 12, 2013

Ik vind zomerfestivals best wel aardig. Je ziet er jongelui die doen alsof ze volwassen zijn en volwassenen die proberen jongelui te lijken. In het eerste geval levert dat aandoenlijke taferelen op, in het tweede potsierlijke. Altijd leuk.

Waar je op festivals wel mee moet uitkijken, zijn kindjes. Voor je ’t weet heb je er eentje vertrappeld, want ze bewegen zich laag over de grond, als kleinvee tussen benen door glippend, teneinde lege bekertjes weg te graaien en aldus het entreekaartje van vader en moeder terug te verdienen – u kent dat soort ouders wel: tussen batik en boerenkiel.

Na decennialang veldwerk te hebben verricht, van Adinkerke over Nieuwerkerken tot Peer, heb ik mij de laatste jaren beperkt tot het stadsfestival, meer bepaald het festival in de stad waar ik woon – dat scheelt, op de terugweg. Bovendien neem ik altijd een campingkrukje mee. Zittend heb je beter zicht op het kleinvee.

 

(Gepubliceerd in Het Laatste Nieuws in 2008.)

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

