Skip to content

Mallemens

October 22, 2013

Was u bang van Zwarte Piet?

Ik zat het me deze week afvragen, nadat ik in Terzake een donkere meneer namens Afrikaanse mensen had horen zeggen dat zij Zwarte Piet beledigend vinden.

Was u bang van Zwarte Piet? Of vond u hem, net als ik, hooguit een mallemens met een raar rokje? Meer herinneren heb ik namelijk niet, aan Zwarte Piet. Aan Sinterklaas heb ik één herinnering: een foto van een vreemdhoofdig kereltje van zes dat als een licht verwrongen ijzerdraadje bij de goedheilige man staat. Het kereltje ziet er een beetje uit alsof het heel dringend pipi moet doen.

Overigens: natùùrlijk mogen Afrikaanse mensen Zwarte Piet beledigend vinden. Weet ik veel. Ik ben Blanke Kwiet.

 

(Gepubliceerd in Het Laatste Nieuws in 2012.)

From → Uncategorized

2 Comments
  1. sarah permalink

    iedereen weet toch dat zwarte piet zo zwart is omdat hij door de schoorsteen moet? ik weiger de heisa te snappen

    • Laat me raden: u bent een keurig blanke vrouw.
      Voor mij zijn in die optiek alvast die dikke lippen en dat kroeshaar er te veel aan. Dat hebben weinig blanke mensen die door de schoorsteen moeten.

Leave a Reply

