Skip to content

Gedicht

January 4, 2014

je bent niet dan in mijn gedachten,

pas levend in taal op een blad;

dan plots weer verdwijn je: ik wacht en

bewaar het onhandige klad.

 

je bent niet dan in mijn gedachten:

wat schaamte, wat schamel genot;

niets krijgen, niets, alles verwachten:

een wereld, een reden, een god.

 

ik ben niet dan in jou en luister:

een pen, wat gekras op mijn hart.

ik schrijf je een mond en je fluistert

onleesbaar; ik scheur je verward.

 

(Gepubliceerd in Het Laatste Nieuws in 2008, geschreven in 1988.)

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

