Skip to content

Loyaal

June 7, 2014

Oef. Na een pijnlijke vaudeville vol halve waarheden en hele verdraaiingen, schijnmanoeuvres en schertsvertoningen, is het nu helemaal zeker: we hebben weer een bondscoach. Hij heet Georges Leekens en doet niet aan valse bescheidenheid: hij wil én het EK én het WK halen. Zijn grootste kwaliteit? Volgens boezemvriend Carl Huybrechts, vorig weekend in deze krant: dat hij loyaal is.

Loyaal. Dat moest ik toch even opzoeken. “Trouw aan aangegane verbintenissen of aan hetgeen waartoe men door zijn positie verplicht is, zonder achterhoudendheid”, meldde mijn van Dale.

Gerustgesteld begaf ik mij naar een zeer lelijke sportwinkel, alwaar ik een shirt van de Rode Duivels uitkoos waarop ik in grote letters ‘In Georges we trust’ liet zetten. Tevens kocht ik een sjaal, een vlag en een toeter, en aldus uitgedost wandelde ik jubelend naar een tattoo-shop, teneinde een rugbrede afbeelding des bondscoachs gelukzalig gelaat te verwerven.

Ik stapte binnen. Daar zat, met een blik vol zorgen en spijt, half verdoken op een wachtstoeltje achter een gordijn, KV Kortrijkvoorzitter Joseph Allijns. ‘Vlucht’, kreunde hij, ‘vlucht, voor het te laat is!’

(Gepubliceerd in Het Laatste Nieuws in 2010.)

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

